Welkom bij TV-FORMAT, dé plek waar creatieve Brains hun Tv-format concepten kunnen publiceren, en Tv-zenders, productiemaatschappijen nieuwe televisieprogramma's kunnen vinden. De creatieve concepten zorgen voor een frisse wind door de huidige entertainmentsector in Nederland en daarbuiten. Er worden geregeld Tv-formats aangeboden door externe creatieve Brains, maar niet gezien of buitengesloten door de Tv-entertainmentsector in Nederland. TV-FORMAT is ervan overtuigd dat open en eerlijk handelen belangrijk is. Daarom bieden we deze dienst aan, om middels dit platform, nieuwe Tv-formats te publiceren.
Doe inspiratie op en mail ons jouw Tv-format!
*
Plaats hier op dit platform je Tv-format, laat je creativiteit stralen, creëer de mogelijkheid dat ze jouw Tv-format ontdekken. TV-FORMAT is van mening dat we interessante, mooie, boeiende, gezellige, leuke en kwaliteitsprogramma's kunnen bedenken, met de hulp van jouw creatieve geest waaruit een Tv-format concept ontstaat. Samen kunnen we fantastische Tv-formats programma's publiceren. Je kunt rustig van ons aannemen dat deze website wordt bezocht door vertegenwoordigers uit de entertainmentsector, van Tv-zenders tot programmamakers-televisieproductiemaatschappijen. Dit is een mogelijkheid om jouw Tv-format, van de stoffige plank te halen, want daar levert het zeker niets op, publiceer je Tv-format op deze site.
**
Mocht één van de onderstaande Tv-formats je interesse hebben gewekt, aarzel dan niet!
Alleen vertegenwoordigers van een rechtspersoon kunnen reageren op de Tv-formats hieronder.
Voor vragen of interesse, neem gerust contact met ons op via e-mail!
SORTORVA, een leuk aantrekkelijk kunstprogramma waarbij een presentator/ presentatrice het kunstprogramma aan elkaar praat, waarbij een panel van bekende Nederlanders of kunstcritici moet raden, welk kunstobject gemaakt is door welke deelnemer-kunstenaar. Er zijn 3 deelnemers en 3 panelleden, 3 deelnemers kunnen kunstenaars, vrijetijdknutselaars, hobbyisten zijn die ieder een kunstobject hebben gemaakt, tentoongesteld in het midden van de ruimte zoals de afbeelding aangeeft.
De kunstobjecten kunnen beelden, schilderijen of allerlei kunstobjecten zijn, die door de 3 deelnemers zijn gemaakt, alleen welk kunstobject hoort bij welke kunstenaar-deelnemer!? Aan de hand van vragen van de panelleden gericht aan de aangeven kunstenaar, moeten de panelleden in een aantal vragenrondes erachter zien te komen, welk kunstobject bij welke kunstenaar hoort. De deelnemers beantwoorden de vragen die afgevuurd worden door het panel. De deelnemers moeten er uiteraard voor zorgen dat het panel niet kan raden, welk object de ondervraagde deelnemer heeft gemaakt. De panelleden mogen om beurten vragen afvuren, om te achterhalen welk object wie heeft gemaakt. In de laatste ronde moeten de panelleden middels het toetsenbord aangeven welk object bij welke deelnemer hoort. Eenmaal ingevoerd middels het toetsenbord verschijnend op de schermen welk panellid wie heeft gekoppeld aan welk kunstobject. Bijvoorbeeld panellid 1 heeft kunstenaar A gekoppeld aan kunstwerk B zoals de tekening aangeeft. Waarna de 3 deelnemers, verzocht worden door de presentator/presentatrice, om op te staan en bij hun kunstobject te gaan staan, waardoor het voor het panel en de kijkers thuis duidelijk wordt, wie welk kunstobject heeft gemaakt. De einduitslag op het scherm geeft gelijk duidelijkheid welk panellid wie goed heeft, en welk bedrag de deelnemers gewonnen hebben en onderling kunnen verdelen. (op de tekening heeft panellid 3 deelnemer C gekoppeld aan het juiste kunstwerk, dus goed geraden)
De deelnemers kunnen €3000 verdelen als het panel niet juist raadt wie welk kunstobject heeft gemaakt. Hier volgt en voorbeeld van de te winnen bedragen door de deelnemers; als 1 panellid 1 object en kunstenaar goed heeft geraden, gaat er €500,- van het totaalbedrag af, dus blijft er €2500,- over. Mochten 3 panelleden elk 1 deelnemer goed hebben, gaat er in totaal €1500,- af van het totaalbededrag en krijgen de deelnemers ieder €500,- . Mocht het panel niet 1 object koppelen aan de juiste kunstenaar, dan wint en gaat elke deelnemer €1000,- naar huis. Nadat de eerste kunstobjecten zijn gekoppeld aan de makers, kan de volgende 3-tal kustenaars plaatsnemen en 3 nieuwe kustobjecten op de sokkels worden geplaatst door de assistenten, waarna er weer een ronde kan plaatsvinden. Het tijdsblok van het programma kan 1 uur zijn, waarin bijvoorbeeld 6 kunstenaars en 6 kunstobjecten moeten worden gekoppeld.
Op deze manier is er een sfeervol, attractief, gezellig leuk kunst Tv-programma gecreëerd, met markante deelnemers als kunstenaars die ieder een eigen verhaal hebben van het leven uitgebeeld in kunstobjecten. De kijker thuis weet ook niet welk kunstobject door welke deelnemer is gemaakt, de kijker zal ook gaandeweg gissen welk object bij wie hoort! Dit zorgt voor interactie waardoor de kijkers plezierig en nieuwsgierig worden meegenomen met de verhalen en antwoorden van de kunstenaars, maar wie bij welk object hoort, blijft spannend voor de kijker tot het eind van het programma.
De kijkers worden meegenomen, aan de hand van de verhalen en antwoorden van de kunstenaars, maar de vraagt blijft tijdens het programma…. wie bij welk kunstobject hoort!? Het programma kan plaatsvinden in een musea of atelier, of in een geprepareerde studio, waardoor de gehele sfeer in het kader van kunst staat. Er kan live publiek aanwezig zijn, maar niet noodzakelijk.
Bedenker-eigenaar Richard Fritz
BOUWPAKKETMASTERS; welk team zet als eerste een bouwpakket in elkaar, en dan ook nog uitstekend! Een wedstrijd tussen 2 teams die het tegen elkaar opnemen, niet wetende wat voor bouwpakket ze krijgen voorgeschoteld van de presentator of presentatrice. Beide partijen hetzelfde bouwpakket, de twee teams kunnen elkaar niet zien door een geplaatste scheidingswand. Het team dat als het eerst in een ronde bijvoorbeeld een kast in elkaar heeft gezet, wordt eerst beoordeeld door een vakjury of het deugdelijk in elkaar is gezet. Er kunnen 3 rondes zijn per aflevering, waarin de 2 teams de bouwpakketten zo snel mogelijk in elkaar moeten zetten. Het team dat als eerst een bouwpakket in elkaar heeft gezet en ook nog goed beoordeeld door de vakjury, wint per ronde bijvoorbeeld €500,-. Als een gebrek, fout, beschadiging wordt aangetroffen door de vakjury, gaat er €100,- per gebreke van de verdiende €500,- vanaf, waardoor het bedrag van €500,- aardig kan slinken.
Het team dat tweede wordt per ronde, met het in elkaar zetten van het bouwpakket, verdiend €250,- maar kan toch nog winnaar worden over de 3 rondes die elk team moeten volbrengen. Plus de aftrekbedragen, kan de laatste nog eerste worden. Want het team dat het hoogste bedrag na 3 rondes overhoudt, mag zichzelf BOUWPAKKETMASTERS noemen en mag het gewonnen geldbedrag houden. De winnaars mogen terugkomen om de verworven titel te verdedigen. De tijdsduur van het programma kan bijvoorbeeld 60 à 90 minuten zijn, met tijdschema`s voor de rondes per bouwpakket, dit wordt bepaald aan de hand van de moeilijkheidsgraad van het bouwpakket. Het kan bijvoorbeeld zijn dat de deelnemers een halfuur krijgen voor 1 bouwpakket of 15 minuten voor een makkelijk bouwpakket, waarbij de moeilijkheidsgraad voor het in elkaar zetten door twee personen aanzienlijk eenvoudiger is.
Bedenker-eigenaar Richard Fritz
Date around the clock is een programma met 8 deelnemers die opzoek zijn naar de liefde. De dating-deelnemers brengen 2 à 3 dagen door in de aangewezen kamers, 4 deelnemers in ring A en 4 deelnemers in ring B, allen op zoek naar de liefde. De deelnemers hebben elkaar nog nooit gezien, ook op de set zorgt het productieteam dat de deelnemers elkaar niet ontmoeten. Eerst worden de deelnemers die gebruikmaken van ring B naar hun kamers begeleid, en gaan zich settelen in hun kamer. Er is uiteraard alles, koelkast, kookgelegenheid, toilet/douche, bank, stoelen, bed, kledingkast en andere benodigdheden. De voorzieningen zijn in alle kamer aanwezig, het is gelijk aan een Hotelkamer om dagen comfortabel door te komen.
* In elke ruimte hangen uiteraard een groot aantal camera`s en microfoons, om alles te registreren.
Dan zorgt het productieteam voor de eerste koppelingen van de deelnemers, de A deelnemers worden naar hun kamer begeleid waardoor ze meteen kennismaken met de andere deelnemer in kamers B, omdat de twee kamers direct aan elkaar grenzen. Zo ontstaat de eerste kennismaking 1 op 1 in elke ruimte A/B. De 8 deelnemers volbrengeen de eerste ontmoetingen al dan niet positief, gesprekken komen opgang en misschien al vonken die overslaan. Ze mogen uiteraard gewoon in elkaar kamer vertoeven, het is tenslotte tijdelijk 1 grote ruimte met ieder zijn kant. Het is de deelnemers uitgelegd dat wanneer de bel of sirene gaat, ze meteen naar hun kant terug moeten. Want het signaal geeft aan dat ring A gaat draaien, dat houdt in dat de gesprekken moeten stoppen, aan het flirten komt een eind, net lekker aan het koken, jammer dan! De deelnemers weten niet wanneer het signaal gaat, het kan zijn om 02:00 uur in de nacht, of na 35 minuten dat je net weer een andere deelnemer hebt ontmoet door de draai. Het moment bepaalt het productieteam/regie, dus kan ook zomaar dat je gezellig intiem met elkaar in bed ligt, jammer dan... hup snel naar je eigen helft, hoe gezellig ook. Je ontmoet door het wegdraaien weer een andere deelnemer en misschien wel echte liefde, wie zal het zeggen. Baal je dat je weggedraaid wordt omdat er al een bepaalt gevoel is, jammer...en maar afwachten of je de persoon weer zal zien.
Aan het eind van de 2 dagen kunnen de deelnemers een keus maken, wie het hart van een deelnemer gestolen heeft, als het wederzijds is... dan wordt geregeld dat men elkaar in een ruimte ontmoet. Mocht de liefde van je leven er niet tussen zitten, verlaat de deelnemer het programma.
Bedenker-eigenaar Richard Fritz
Date Up or Date Down, dating programma waarbij een 4-tal liefde zoekers, bovenin plaatsnemen in het liftsysteem, en een 4-tal liefde zoekers zal onder in plaatsnemen. Een presentator of presentatrice stelt vragen aan date deelnemers beneden in een liftstoel. Date kandidaten die bovenin zitten kunnen de date deelnemers onder in het lift systeem niet zien, ze hebben elkaar nog nooit ontmoet. Middels vragen die de deelnemers ook aan elkaar stellen, plus vragen van de presentator of presentatrice en de gegeven antwoorden. Kunnen de 4 bovenste kandidaten bepalen, om op de groene knop te drukken, om de date deelnemer onder in 1 level omhoog te sturen.
Tijdens de laatste level, net onder de bovenste matchlevel, heeft de bovenste kandidaat de mogelijkheid om via een monitor en camera, de date deelnemer onder in de lift te zien. Aan de hand van de beelden, kan de kandidaat boven bepalen, of de onderste deelnemer leuk genoeg is, om volledig naar boven te sturen. De lift gaat in werking door op de groene knop te drukken. Als de kandidaat bovenin, de date niet leuk vindt aan de hand van de beelden, kan er op de rode knop gedrukt worden, waardoor de lift met deelnemer weer volledig naar beneden gaat, en mag de persoon uitstappen. (het is goed mogelijk dat een nieuw persoon in de stoel stapt, en het mag gaan proberen om bovenin te komen) Zo spelen er gelijktijdig 4 dates af, al dan niet tot matchlevel bovenin.
Als het matchlevel is bereikt, waardoor de liefde zoekers bovenin, naast elkaar zitten. Bestaat er nog steeds de mogelijkheid dat er alsnog op de rode knop wordt gedrukt. Middels onderling contact en elkaar vragen te stellen, kan het zomaar zijn dat er toch geen klik is. Waardoor er toch geen match is, en alsnog op de rode knop wordt gedrukt door 1 van de 2, waardoor de lift langzaam, onder een muziekje, naar de begane grond daalt. Mocht er wel een match bovenin zijn, dan wordt het liefdeskoppel gelijktijdig naar beneden gestuurd, waarna een date is volbracht. Nu is het de vraag, welk stel zal gezamenlijk liefde vol naar beneden worden gestuurd. Het geheel wordt bijgewoond door live publiek in een café
achtige zetting. Tijdens het naar boven of dalen van de liften zal er een muziekje te horen zijn die het geheel ondersteund.
Bedenker-eigenaar Richard Fritz
Price The Catwalk is een amusement programma waarbij deelnemers de prijzen van artikelen moeten raden die middels een loopband of gelopen, richting en door de Scanpoort worden gevoerd. Voordat artikelen door de Scanpoort gaan, moeten de kandidaten raden wat de winkelkostprijs van het artikel is. De deelnemers maken een schatting hoeveel een artikel kost en voeren dat op een tablet in. (tablet heeft uiteraard geen internetverbinding) De geschatte prijs wordt dan onder op het midden scherm aangebracht, op de zijkant van de Catwalk. Als de bedragen zijn ingevoerd door de deelnemers, wordt de loopband weer in gang gezet, en zal het artikel door de Scanpoort worden gevoerd. Middels een chip in het artikel komt de juiste prijs boven in het scherm te staan, aangebracht op de zijkant van de scanpoort. De deelnemers die het dichtst bij de kostprijs zitten, winnen de artikelen die gescand zijn.
De deelnemers, die strijden tegen elkaar kunnen vrienden of familieleden zijn, tegen andere vrienden/ familieleden. Bijvoorbeeld 2 tegen 2. Het kunnen ook BN`ers zijn die het tegen elkaar opnemen, de gewonnen prijzen worden dan gedoneerd aan een goed doel. Afijn, voldoende mogelijkheden om eens flink uit te pakken met prijzen, het is ook mogelijk dat BN`ers kleding showen op de catwalk dat kan lachen gieren brullen worden. Het geheel wordt aan elkaar gepraat door een presentator of presentatrice, met live publiek aanwezig. Er kunnen uiteenlopende artikelen gebruikt worden op de loopband zoals kleding die geshowd kunnen worden door bekende BN`ers. Huishoudelijke artikelen, fietsen, tenten, kasten, Tv, Barbecue, afijn...je kunt het zo gek niet bedenken, een verscheidenheid aan artikelen dat maakt het ook zo leuk, als het maar door de Scanpoort past. Het programma kan een tijdsduur van 60 à 90 minuten zijn.
Bedenker-eigenaar Richard Fritz
Tour Your Tour! Als de Tour de France van start gaat weet je dat het zomer is, terrassen vol en een heerlijke sfeer want met de zon aan de hemel zijn de mensen altijd in een goede stemming. De Tv-format speelt in op de Tour de France, waarbij de mensen letterlijk van de straat worden geplukt om spontaan een kleine Tour de France te gaan rijden. De willekeurige deelnemers die niets vermoedend ergens in Nederland op straat lopen, voorbijfietsen of door een presentator of presentatrice op een terras worden aangesproken. Om deel te nemen aan een kleine Tour de France, laten we voor het gemak even als voorbeeld de hoofdstad Amsterdam nemen. De presentator- presentatrice houdt willekeurige mensen op straat aan en stelt voor om op een aangeboden fiets naar de Dom te Utrecht te rijden. De presentator of presentatrice zorgt dat er minimaal 4 deelnemers deelnemen, hoe meer hoe beter. (misschien vrijetijdsrijders uitnodigen).
Deelnemers gaan een tijdrit rijden, bijvoorbeeld van de Dam in Amsterdam naar de Dom te Utrecht. Diegene die met de snelste tijd arriveert bij de aangegeven finish bij de Dom in Utrecht, is de winnaar van een geldprijs. Deelnemers starten niet gelijktijdig, maar met een tussentijdse starttijd van rond een kwartier. Onderweg worden ze uiteraard gefilmd en in beeld gebracht, ze krijgen geen tussen tijden door van de andere deelnemers. Ze weten pas bij de finish of ze de winnaar of verliezer zijn van het geldbedrag. Een bekend fietsmerk kan als promotie reclame, fietsen aanbieden waardoor elke deelnemer op dezelfde fiets deelneemt aan de tour.
Bedenker-eigenaar Richard Fritz
Date Biechtstoel, de deelnemers nemen plaats in de biechtstoelen, ze moeten eerst beide wat opbiechten, iets uit het verleden wat ze niet hadden moeten doen, echte biecht dus. Deze slechte eerste stap, opbiechten van een slechte eigenschap of voorval uit het verleden zet gelijk de toon! Een negatief begin, maar wel eerlijk! De biecht moet, alvorens ze andere vragen aan elkaar gaan stellen, om elkaar beter te leren kennen. Het is een biechtruimte net als in de kerk, alleen is de biechtstoel opgepimpt om het een aantrekkelijk geheel te maken. Maar... de deelnemers kunnen elkaar in de biechtstoel niet zien, ook niet op de set.
Ze ontmoeten elkaar verbaal voor het eerst, in de biechtstoel. Uiteraard zijn er in en om de biechtstoel camera`s geplaatst om de verbale ontmoeting op te nemen. Het is in een geprepareerd studio, ruimte of in een café zetting of iets dergelijks opgezet. De deuren van de biechtruimte kunnen worden afgesloten als de deelnemers in de stoelen hebben plaatsgenomen. In het midden van de geprepareerde biechtstoel in een soort membraam aangebracht waardoor gesproken kan worden, maar de deelnemers kunnen elkaar niet zien, alleen maar horen. Er zal een gesprek van aftasten plaatsvinden om elkaar in te schatten en een bepaalt beeld te creëren van elkaar, dat maakt het boeiend. Naargelang het gesprek al dan niet opgang komt en vordert, kan elke deelnemer een inschatting maken, of juist hellemaal niet, met wat voor persoon hebben ze nu eigenlijk te maken!?
Dit alles maakt het boeiend, met name het stukje verplichten opbiechten van een bepaalde zonde dan wel slechte uiting of bedoeling uit het verleden, maakt het interessant. Omdat het gesprek begint met een negatief ding, waarvan de andere toch een mening heeft. Het programma duurt 1 uur waarin een aantal deelnemers kunnen plaatsnemen om de ware liefde te ontmoeten.
Bedenker-eigenaar Richard Fritz
To me To You is een programma met 2 deelnemers die tegen elkaar spelen om een box met inhoud naar zich toe te spelen. De inhoud kan een geldbedrag zijn, de box staat midden de lopende band. Op een scherm zijn 10 boxen zichtbaar, elke box bezit een vraag. Elke deelnemer moet aan de presentator of presentatrice doorgeven, welke box op het scherm gekozen moet worden. De gekozen Box wordt door een charmante dame of heer in het midden van de lopende band geplaatst. Als de box op het scherm geopend is, staat er een vraag die juist beantwoord moet worden door diegene die de box heeft gekozen. (Het kunnen meerdere vragen zijn of multiple choice) De vragen worden door de presentator / presentatrice voorgelezen. Bij het juiste antwoord zal de lopende band een fractie richting de speler draaien en stoppen. Op deze manier moet een deelnemer de box met geld dan wel inhoud, naar zich toe spelen.
Bij het verkeerde antwoord krijgt de tegenstander de kans om de vraag juist te beantwoorden, als hij/zij de vraag wel goed heeft, zal de lopende band een fractie de andere kant op lopen-draaien. Zo moet elke deelnemer proberen de box naar zich toe te spelen, de lopende band zal na 9 stoppunten in de laatste fase komen, de 10de fase dat een speler de box kan pakken. Echter, is er nog een mogelijkheid van de tegenstander om de schietstoel te gebruiken, elke speler heeft 2 schietstoel pogingen om de andere speler te dwarsbomen in de laatste fase 9, waardoor diegene niet in staat is de box geld te pakken. Waardoor de achterliggende speler weer de kans krijgt, bij juiste antwoorden de box weer zijn kant op te spelen. In het voorbeeld zijn 10 boxen geplaatst als voorbeeld, maar het kunnen wel 25 of meer boxen met vragen zijn dat is een keus.
De deelnemer die de box naar zich toe heeft gespeeld mag de box openen en de inhoud houden. De deelnemers zijn totaal niet op de hoogte van de inhoudt, het kan een geldbedrag zijn, een flop in de vorm van bijvoorbeeld een lachzak, het is en blijft een verrassing voor de deelnemers en de kijkers thuis wat er uit de box tevoorschijn komt als de vragen goed worden beantwoord. De winnaar is diegene die de meeste geldbedragen er tussenuit heeft gevist en binnen gehaald. Het is een gebeuren met live publiek onder leiding van een presentator of presentatrice.
Bedenker-eigenaar Richard Fritz
Date Me Up, Dating programma waarbij deelnemers, uitzicht van elkaar, tegenover elkaar gaan zitten aan een tafel, waarbij in het midden een scherm A is aangebracht. De deelnemers hebben elkaar nog nooit gezien en het productieteam zorgt ervoor dat de deelnemers elkaar niet zien voor het programma start. De deelnemers worden aan de tafels neergezet, buiten het zicht van elkaar, zoals men kan zien in A. Er zijn drukknoppen F aanwezig aan beide kanten. Deelnemers beginnen het gesprek met elkaar of te ondervinden of de persoon achter het scherm de liefde van hun leven kan zijn, door elkaar vragen te stellen om het gesprek op gang te brengen.
Het is mogelijk een felle lichtbron achter elke deelnemer te plaatsen, licht in de studio of café gedempt, waardoor er van de deelnemers silhouetten verschijnen op het midden scherm, dit maakt het spannender voor de deelnemers en voor de kijkers voor de buis.
Aan de hand van vragen en het gesprek, kan een deelnemer kiezen om het scherm een fase omhoog te drukken zoals in B. (Druk knop F bedienen, groen omhoog en rood naar beneden sturen van het scherm G). Het scherm gaat hooguit plusminus 5 centimeter omhoog bij 1 druk op de knop. De deelnemers mogen niet onder de schermen door kijken, moeten gewoon rechtop blijven zitten. Naargelang het gesprek vordert, kunnen de deelnemers bij E eindigen, waarbij ze elkaar kunnen zien. Maar dan kan alsnog, na het zien van elkaar worden gekozen om scherm G toch naar beneden te drukken, sturen, waarna het scherm langzaam naar beneden gaat. Of het is een match, en gaan de deelnemers blij en misschien verliefd hun weg. Dit alles met live publiek of gewoon in een leuk café of iets dergelijks.
Bedenker-eigenaar Richard Fritz
BN`ers nemen plaats in 4 stoelen, aan de wand hangt een televisiescherm waarop een aantal (8 dames of 8 heren) personen zichtbaar zijn die opdrachten uitvoeren zonder te praten. 1 van de deelnemers is de persoon achter de wand... maar WIE...O... WIE!? Achter de wand zit een deelnemer uitzicht van de 4 BN`ers. De BN`ers en presentator/presentatrice kunnen vragen stellen aan de deelnemer achter de wand. Aan de hand van de toonaard, kleur van de stem, moeten de BN`ers raden bij wie de stem hoort. Wie is diegene achter de muur... in beeld op het scherm, in de groep op het televisiescherm.
Op het televisiescherm zien de BN`ers dit geval 8 deelnemer(s) bijvoorbeeld een huis opknappen of gekke opdrachten uitvoeren, maar er wordt niet gesproken, wel de bezigheid geluiden en gelach hoorbaar. Het is goed mogelijk dat er een voice-over wordt ingezet tijdens de capriolen van de 8 deelnemers. (1 deelnemer op het scherm, is de deelnemer achter het scherm uitzicht van het panel) Aan de hand van de beelden, gekke sketches opgevoerd door de deelnemers op het scherm, zonder te praten maar wel gebaren en hun opdrachten uitvoerend, en de vragen gesteld door een presentator/presentatrice aan de persoon achter het scherm. Moet het panel via het stemgeluid, wat komt vanachter de wand, raden wie de deelnemer achter de wand is op het grote scherm, dus 1 van de 8. Op het televisiescherm zijn 8 personen zichtbaar die bezig zijn opdrachten uit te voeren, zonder te praten. Wie...O...Wie !? Is de deelnemer achter de wand op het scherm!?
Doordat er 8 personen deelnemen, is het lastig om te bepalen wie de persoon is die ze zoeken. De deelnemer(s) kunnen een geldbedrag winnen als de persoon achter de wand niet geraden wordt. Het geheel wordt bijgewoond en ondersteund met live publiek, die de deelnemer achter het scherm wel kunnen zien dat geldt ook voor de kijkers aan de buis, ook de kijker kan de deelnemer achter de wand zien zitten. Om de kijkers thuis mee te laten doen kan je ervoor zorgen dat ook de kijkers thuis, de persoon achter de wand niet kunnen zien. En aan het eind van het programma de persoon zichtbaar wordt door een lichtbron op de persoon te richten, dan weet men thuis ook of men het goed of fout heeft.
Bedenker-eigenaar Richard Fritz
HANDY HANDS is een Tv-programma met 3 deelnemers die zich hebben opgegeven omdat ze handig zijn. De 3 deelnemers nemen het op tegen elkaar, de 3 deelnemers gaan onderling uitmaken wie de beste HANDY HANDS genoemd mag worden. De winnaar wint een geldbedrag en mag terugkomen om het tegen een ander 2-tal op te nemen. De 3 deelnemers krijgen een eigen werkruimte waarin ze de opgegeven opdracht moeten uitvoeren. In die ruimte is alles aanwezig zoals, gereedschap, werkbank, hout en ander materiaal om de opdrachten te volbrengen. De deelnemers kunnen elkaar tijdens de werkzaamheden niet zien, uiteraard wordt alles vastgelegd door aanwezige camera`s en microfoons.
Alles wordt aan elkaar gepraat door een presentator of presentatrice, de opdracht-afbeelding van het voorwerp wordt maar 2 à 5 seconden getoond op 3 aanwezige schermen, alle 3 de deelnemers krijgen dezelfde afbeelding-voorwerp te zien. Het kan een afbeelding zijn van bijvoorbeeld een vogelkootje, stoel, speelgoed, bankje, afijn... genoeg artikelen om te kiezen. Als het vogel kootje 2 à 5 seconden is getoond aan de deelnemers, moeten de deelnemers het namaken, ieder in hun eigen ruimte. Ze krijgen daar bijvoorbeeld 1 uur de tijd voor om het getoonde product na te maken. Ze moeten het getoonde beeld goed in hun gedachte opnemen want ze krijgen het maar 1 maal kortstondig te zien. De deelnemers kunnen elkaar niet zien en mogen ook niet naar de werkruimte van de andere deelnemers, ieder blijft in zijn eigen werkruimte.
Diegene die het 1ste klaar is, drukt snel op de aanwezige rode knop aan de wand, waarna het woord …KLAAR… verschijnt op het scherm, en ontvang €1000,-, zichtbaar op zijn Tv-scherm, 2de € 800,- en de 3de € 600,-. Daarna gaat een 2-tal vakjury`s over tot het beoordelen van de gemaakte voorwerpen. Ze zullen kritisch kijken of het voorwerp gelijkenissen vertoond met het voorwerp getoond op de Tv-schermen. De jury kijkt o.a. naar de gelijkenis met het getoonde voorwerp dan wel opdracht, het gebruikte materiaal, maatvoering, verhoudingen, afwerking, degelijkheid, uitstraling, functionaliteit. De jury kan (max 5 strafboetes per deelnemer) strafpunten-boetes van € 100,- uitdelen voor geen gelijkenis, afwerking, nalatigheden, ondeugdelijkheden of gebreken. De verkregen € 100,- strafboete, wordt van het gewonnen bedrag afgetrokken. Wat inhoudt dat diegene die als eerste klaar was als laatste kan eindigen en diegene die als laatste klaar was als 1ste kan eindigen. De vakjury geeft na de beoordelingen een enveloppe aan de presentator-presentatrice met de bekwaamheidsprijs van € 500,-, en word uitgereikt aan de deelnemer die het juist gelijke en deugdelijke voorwerp heeft gemaakt, boven op de al gewonnen prijs of wat daarna van over is, na aftrek van eventuele strafpunten-boetes. De deelnemer die met het hoogste eindbedrag eindigt, is de winnaar van HANDY HANDS, en mag terugkomen om het tegen een ander 2-tal deelnemers op te nemen. Bij gelijkspel valt men terug wie het 1ste klaar was, daarna 2de en 3de, de deelnemer die het hoogst eindigde, is bij gelijkspel de winnaar. Dit alles is mogelijk met live publiek maar niet noodzakelijk. De tijdsduur van het programma kan bijvoorbeeld 60 à 90 minuten zijn, met tijdschema`s per opdracht of 1 opdracht in een 1 uur bewerkstelligen.
Bedenker-eigenaar Richard Fritz
Is je interesse gewekt voor 1 van de bovenstaande Tv-formats, begrijpelijk!
Alleen vertegenwoordigers van een rechtspersoon, kunnen reageren op de bovenstaande Tv-formats.
Mail ons gerust!
TV-FORMAT, misschien de weg naar succes, we zijn op de hoogte dat de entertainmentsector, vertegenwoordigers van Tv-zenders en televisieproductiemaatschappijen, de site bezoeken.